Gamebeurs Tokio verbant 'virtuele betasting' met VR-bril

De Tokyo Game Show, een van de grootste gamebeurzen ter wereld, heeft een stokje gestoken voor de vertoning van een game die mensen virtueel een tekenfilmpersonage liet betasten.

Gamers kregen op de stand van ontwikkelaar M2 een virtualrealitybril op en moesten vervolgens de borsten van een pop betasten. Sensoren in de pop hielden de aanrakingen in de gaten en zorgden ervoor dat een virtueel personage meebewoog.

De organisators van de beurs waren hier niet blij mee en staken een stokje voor de demonstratie. Een onbekend aantal gamers had de pop toen echter al bevoeld.

"Ik heb het gevoel dat ik de toekomst heb gezien", zei de programmeur Hiroyasu Ando vrijdag tegen Reuters nadat hij de game van M2 uitprobeerde. "Het wordt mogelijk om verliefd te worden op een virtueel meisje."

De Tokyo Game Show staat bekend om zijn 'booth babes', schaarsgeklede dames die het game-aanbod van de aanwezige bedrijven aanprijzen. De VR-games die bedrijven als Sony op de beurs lieten zien waren echter niet zo pikant als de demonstratie van M2.

Video: Japanners raken virtuele vriendin aan op gamebeurs in Tokio

Lees meer over:
Tip de redactie