Klanten Belgische provider kunnen geen Pokémon Go meer spelen

Klanten van de Belgische provider Proximus kunnen ineens geen Pokémon Go meer spelen. Ontwikkelaar Niantic van het populaire spel lijkt hen de toegang te hebben ontzegd.

Honderden Belgen klagen over het probleem, blijkt uit een overzicht van Allestoringen.

Op Twitter bevestigt Proximus dat er problemen zijn met de app. "We zoeken nog naar de oorzaak van dit probleem."

Een gebruiker van Reddit zegt dat de blokkade vermoedelijk wordt veroorzaakt door een Proximus-klant die zijn verbinding gebruikte om een kaartendienst voor Pokémon Go beschikbaar te maken. Niantic staat zulke diensten, waarmee de locatie van de monsters nauwkeurig kan worden opgespoord, niet toe en probeert ze zo veel mogelijk offline te krijgen.

Het is onduidelijk waarom dat ertoe zou hebben geleid dat alle Proximus-klanten zijn verbannen van de Pokémon Go-servers.

Lees meer over:

Wekelijkse podcast

Wekelijkse podcast
De redactie van NUtech maakt wekelijks een podcast naar aanleiding van het belangrijkste technieuws van die week.
Tip de redactie