Pokémon Go-ontwikkelaar Niantic hoopt op meer sponsordeals

Niantic, de ontwikkelaar van Pokémon Go, is in gesprek met diverse bedrijven over eventuele sponsordeals. 

Niantic hoopt een zelfde soort deal te sluiten zoals het onlangs ook al in Japan deed met McDonald, waarbij 3.000 restaurants van de fastfoodketen in de digitale Pokémonwereld te bezoeken zijn in de vorm van 'Pokéstops' of 'gyms'. 

Door meer van dit soort deals met bedrijven te sluiten hoopt Niantic minder afhankelijk te worden van het geld dat spelers betalen, zegt Niantic-directeur John Hanke. Op die manier hoeven de prijzen van betaalde elementen in het spel niet te worden opgeschroefd, aldus Hanke. 

Pokémon Go werd op 6 juli gelanceerd in de Verenigde Staten, tien dagen later verscheen het mobiele spel ook in Nederland. De game werd in de eerste maand dat het beschikbaar was maar liefst 100 miljoen keer gedownload, aldus marktonderzoeker App Annie. 

Bekijk onze videoreview van Pokémon Go:

Lees meer over:

Wekelijkse podcast

Wekelijkse podcast
De redactie van NUtech maakt wekelijks een podcast naar aanleiding van het belangrijkste technieuws van die week.
Tip de redactie