'eShop-ontwikkelaars Wii U hoeven niet te betalen voor patches'

HOOFDDORP - Ontwikkelaars die games uitbrengen op het eShop-kanaal van de Wii U, hoeven geen geld te betalen aan Nintendo wanneer zij hun spel willen updaten. Dit stelt Frozenbyte's Mikael Haveri in een interview met IGN US.

"Simpel gezegd hebben ze ons verteld dat er geen basisbedrag is voor elke patch (iets wat vrij duur was op de meeste platformen), en dat we het spel praktisch zo vaak kunnen updaten als we willen." Haveri noemt dit "gigantisch" voor indieontwikkelaars.

Ontwikkelaar Tim Schafer liet ooit vallen dat het 40.000 dollar om een game te patchen op de console. Fez-maker Phil Fish koos vanwege deze kosten om geen tweede patch voor het spel uit te brengen. 

Haveri van Frozenbyte roemt ook het feit dat Nintendo ontwikkelaars de vrijheid geeft om hun eigen prijs vast te stellen. "We hebben de macht om een prijs te bepalen voor onze producten zoals wij die voor ogen hebben, met enkel wat basisrichtlijnen van (Nintendo)", aldus Haveri.

Hij vertelt daarbij dat eShop-ontwikkelaars ook zelf mogen bepalen wanneer ze kortingen op hun producten willen geven.

Tip de redactie