Consument bereid te betalen voor game-app

AMSTERDAM – Consumenten zijn bereid te betalen voor spelletjes die ze spelen op hun smartphone. Maar liefst 93 procent heeft geld over voor game-applicaties.

Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen.

Het onderzoeksbureau ondervroeg Amerikanen naar het gebruik van applicaties in de afgelopen dertig dagen.

64 procent van de respondenten had in die periode een game gespeeld terwijl 60 procent een applicatie voor het weer had gebruikt. Apps van sociale netwerken nemen een derde positie in met 56 procent.

Betalen

Nielsen vroeg de Amerikaanse consumenten vervolgens ook of zij bereid waren te betalen voor de apps die zij gebruikt hadden. 93 procent van de mensen zou geld neerleggen voor het gebruiken van game-applicaties.

(c)NU.nl/Jelle Kamsma

Apps rond entertainment scoren 87 procent en bijvoorbeeld nieuwsapplicaties slechts 76 procent.

iPhone en Android

iPhonegebruikers blijken overigens de meest fanatieke gamers. Zij spenderen gemiddeld 14,7 uur per maand aan games. Androidgebruikers gamen 9,3 uur per maand. Gemiddeld voor alle smartphonegebruikers komt het getal uit op 7,8 uur.

Opvallend is ook dat vooral iPhone-, Windows Phone 7- en Androidgebruikers applicaties downloaden om spelletjes te spelen.

(c)NU.nl/Jelle Kamsma

Zeven op de tien Windows Phone 7-gebruikers had in de afgelopen dertig dagen een game-app gedownload. Bij de iPhone was dit 69 procent en bij Android 66 procent. Blackberry loopt echter ver achter wat betreft downloads. Daar kiest slechts 24 procent van de gebruikers voor deze vorm van gamen, terwijl 63 procent daar gaat voor vooraf geïnstalleerde games.

Lees meer over:
Tip de redactie