'Games zonder online-opties slaan niet meer aan'

HOOFDDORP - Games moeten online-opties hebben om nog succesvol te zijn. Dat meent Frank Gibeau,EA Games label president.

“Het gaat niet alleen om de multiplayer, maar om connectiviteit in een game”, vertelde hij aan Develop.

“Het is één van mijn culturele waarden om ontwikkelaars zelf te laten beslissen wat ze van een game maken. De beslissing van de ontwikkelaar moet vervolgens echter wel afgewogen worden tegen de commerciële aspecten waaraan een game moet voldoen. Online is tegenwoordig helemaal in."

Innovatie en actie

"Als je met andere mensen binnen EA praat, zullen zij je hetzelfde vertellen”, voegde Gibeau er aan toe. “Ze kunnen zich erg vinden in de discussie die ontstaat over hoe we goede gameplay kunnen maken in combinatie met online-opties. Het gaat hier om een coöperatieve modus, multiplayer of online-aspecten tegenover singleplayer en een game uitspelen in 25 uur. Ik denk dat dat laatste model afgelopen is. Online is waar de innovatie en actie is."

Gibeau gaf eerder ook al aan dat hij het een gemiste kans vond dat er geen multiplayer in Mirror's Edge en de eerste Dead Space zat. In Dead Space 2, dat op 27 januari 2011 verschijnt, zit wel een multiplayer.

Tip de redactie