Ontwikkelaar Dante's Inferno wil één game per jaar maken

HOOFDDORP - Visceral Studios wil vanaf nu één game per jaar ontwikkelen. Op deze manier komt de nadruk volgens de Dante's Inferno-ontwikkelaar op kwaliteit te liggen.

"Wat ik heb geleerd als algemeen manager is dat je een studio kuntoverbelasten maar anderzijds ook financieel succes kan boeken", aldus Nick Earl van Visceral Studios in een interview met website Gamasutra.

"Uiteindelijk is dat wel de bedoeling, om investeringen aan te trekkenen de mogelijkheid te krijgen onze creativiteit zoals wij willen teuiten."

"We willen met games van de hoogste kwaliteit komen. Daar hebben we er geen drie per jaar van nodig. Eén per jaar is meer dan genoeg, zolang we dergelijke kwaliteit kunnen vasthouden."

Visceral is bezig met verschillende games voor Xbox Live Arcade en Playstation Network. Deze titels vallen volgens Earl buiten het principe van één game per jaar.

De studiois heeft recentelijk Dante's Inferno ontwikkeld en heeft op dit moment Dead Space 2 in ontwikkeling. Laatstgenoemde is het vervolg op het veelgprezen Dead Space, waarin de speler afreist naar een ogenschijnlijk verlaten ruimteschip en belaagt wordt door buitenaardse schepsels.

Tip de redactie