'Bèta Halo: Reach geeft goed beeld van complete game'

HOOFDDORP - De bèta van Halo: Reach bevat een klein gedeelte van alle elementen van de game. Daardoor moet de bèta een goed beeld geven van de complete game. Dat zegt community manager Brian Jarrard van Bungie.

Volgens Jarrard zitten er in de bèta van Halo: Reach diverse wapens, maps en game-modi. Daarnaast krijgen spelers ook de kans nieuwe elementen in de gameplay uit te proberen die de ervaring echt anders zou maken dan die in vorige Halo-games.

Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om aanpassingen te maken aan de bepantsering van het speelbare personage.

Halo ODST

Jarrard meldde tevens dat hij spijt heeft van het matchmaking-systeem van Halo: ODST. Graag had Bungie een goed matchmaking-systeem geïmplementeerd in de Firefight-modus van Halo: ODST, maar hier was geen tijd meer voor.

Jarrard denkt dat Halo: ODST dankzij het ontbreken van een goed matchmaking-systeem nooit zo populair is geworden als Halo 3.

De bèta van Halo: Reach gaat op 3 mei van start en Bungie verwacht dat de game deze herfst uitkomt. De ontwikkeling van de game is nu voor ongeveer zeventig procent gedaan.

Tip de redactie