Satellietsysteem gebruikt voor H.A.W.X.

Dat Tom Clancy’s H.A.W.X. gebruik maakt van GeoEye’s satellietbeelden was al enige tijd bekend. Toch komt Mark Brender, vice president van GeoEye, vandaag met nieuwe informatie naar buiten over hun rol bij de ontwikkeling van deze game.

Zo wist Brender te melden dat het satellietsysteem van GeoEye er voor heeft gezorgd dat Ubisoft toegang kreeg tot verschillende satellieten op 680 kilometer hoogte, dezelfde apparaten die ook gebruikt worden voor onder andere Google Earth.

Deze satellieten maken het volgens de vice-president mogelijk om zeer gedetailleerde foto’s te maken die zelfs objecten op aarde van vijftien centimeter kunnen weergeven.

Realistisch

Alleen door deze beelden te gebruiken wordt de spelervaring volgens Brender zo realistisch mogelijk. “De speler wordt op deze manier in de spelervaring gezogen”, zegt de vice-president. “Meer dan bij cartoon-maps.” Tom Clancy’s H.A.W.X. verschijnt op 12 maart voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. De pc-versie van de vlieggame ligt op 19 maart in de winkels.

Tip de redactie