Harmonix wil Rock Band muzikaler maken

“Met Rock Band wil ik het gat tussen gesimuleerde muzikaliteit en echte muzikaliteit gaan overbruggen”, zegt Alex Rigopulos in een interview met The New York Times over de toekomst van Rock Band.

Rigopulos geeft toe dat het een hele uitdaging wordt om de muziekgame hierbij toegankelijk te houden, en het is volgens de mede oprichter van Harmonix dan ook onvermijdelijk dat de Rock Band-games moeilijker gaan worden.

“Het behouden van de authentieke muziek-ervaring was een van de hoofddoelen bij het ontwerpen van Rock Band”, zegt hij. “Ik denk dat we in de komende jaren steeds verder het gat kunnen gaan dichten tussen gesimuleerde muzikaliteit en echte muzikaliteit. Toch zal de weg hier naartoe alles behalve makkelijk zijn.”

Kleine aanpassingen

“De interactiviteit met de games kruipt namelijk steeds dichter naar het bespelen van echte instrumenten toe, waardoor de moeilijkheidsgraad natuurlijk explosief stijgt. De uitdaging is dan ook om in lijn van deze ontwikkelingen kleine aanpassingen te maken zodat de spel-ervaring hetzelfde blijft en de game speelbaar is voor miljoenen mensen.”

Rigopulos liet verder weten dat we deze nieuwe Rock Band echter niet op de korte termijn hoeven te verwachten want Harmonix zal rustig de tijd nemen voor de ontwikkeling van Rock Band 3.

Tip de redactie