Sony: ‘PS3 zit nog in de introductiefase'

Volgens John Koller van Sony Amerika zit de PlayStation 3 nog steeds in de introductiefase van haar productlevenscyclus. “De consument oriënteert zich nog op het technische product en is geïnteresseerd in de multifunctionaliteit van het systeem”, aldus de director van hardware marketing.

Daarnaast sprak Koller uitgebreid over de toekomst van de PlayStation 2, waarvan er momenteel alleen in Amerika al vijftig miljoen zijn verkocht. “Als 2008 iets heeft laten zien dan is het wel dat de PS2 nog steeds een zeer belangrijk onderdeel is van Sony’s line-up”, zegt hij. “Volgens Jack Tretton kun je de PS2 business alleen maar stoppen door er geen games meer op uit te brengen. Maar met onze line-up voor 2009 en 2010 zal de PlayStation 2 zeker niet snel verdwijnen.”

Sony richt zich volgens Koller met de PS2 vooral op jonge gezinnen met een laag inkomen. “De PSP, vanuit een handheld perspectief gezien, is toch vooral gericht op een multiculturele doelgroep van mensen tussen de dertien en zeventien jaar en mensen met een laag inkomen”, aldus John Koller.

Tip de redactie