‘Tomb Raider: Underworld had meer tijd nodig’

Creative director van Tomb Raider: Underworld, Eric Lindstrom, heeft bevestigd dat hij een van de dertig werknemers is die vorige week bij Crystal Dynamics waren ontslagen. “Ik had graag gezien dat we langer aan deze game hadden mogen werken”, aldus Lindstrom.

“Ik had gehoopt dat we wat meer tijd zouden krijgen om deze game echt goed af te werken”, schrijft Lindstrom op het Tomb Raider-forum.

“Maar ik neem ook zeker mijn verantwoordelijkheid hiervoor want ik heb de doelstelling voor deze game zo ontzettend hoog gezet dat we te weinig tijd over hadden om het mooi af te werken.”

De reden voor zijn ontslag is volgens Lindstrom dat er teveel leidinggevende bij het bedrijf zouden rondlopen voor de paar projecten die de ontwikkelaar daadwerkelijk heeft lopen.

Eric Lindstrom zei verder dat de downloadbare content, die exclusief voor de Xbox 360-versie beschikbaar is, gewoon de content is die hij eerder uit de game had geknipt.

“Het is puur toeval dat het deze content is geworden want we hadden hier aanvankelijk een aantal verschillende mogelijkheden voor“, zegt hij. “Ik ben erg blij dat de keuze hier op is gevallen, anders had mijn creatie waarschijnlijk nooit het daglicht gezien.”

Nieuwe Lara

Uitgever Eidos maakte eerder deze week bekend dat ze voor een nieuwe Tomb Raider-game een complete restyle willen doorvoeren voor Lara Croft.

“We moeten naar alles kijken als we weer gaan werken aan een nieuwe game”, zegt Robert Brent van Eidos. “Kijk maar eens hoe Batman succesvol is omgevormd van een relatief trieste Michael Keaton tot de noir-stijl uit The Dark Knight.”

Tip de redactie