In-game reclame nog niet succesvol volgens reclameprovider

Pete Samuel, de topman van Supermassive Games, denkt dat 2008 een belangrijk jaar gaat worden voor het maken van in-game reclame. Supermassive Games is een bedrijf dat zorgt voor de mogelijkheid om reclamemakers hun producten in games te kunnen aanprijzen. Bijvoorbeeld door producten zichtbaar te maken op reclameborden in racegames.

Pete Samuel, de topman van Supermassive Games, denkt dat 2008 een belangrijk jaar gaat worden voor het maken van in-game reclame. Supermassive Games is een bedrijf dat zorgt voor de mogelijkheid om reclamemakers hun producten in games te kunnen aanprijzen. Bijvoorbeeld door producten zichtbaar te maken op reclameborden in racegames.

Hoewel Samuel natuurlijk zelf belang heeft bij het succesvol worden van in-game reclames moet hij ook toegeven dat het succes en acceptatie ervan achterblijft bij de voorspellingen. "Het succes van iets nieuws duurt twee keer zo lang als verwacht had, maar wordt uiteindelijk twee keer zo groot als je oorspronkelijk voor ogen had." Hij heeft er dus wel vertrouwen in dat het concept kans nog een vlucht gaat nemen.

De reden dat het in-game reclame nog niet zo succesvol is als eerder werd verwacht, is dat reclamemakers totaal niet doorhebben wat voor een kansen er liggen op dit gebied. Samuel weet te zeggen dat de meeste reclamemakers geen idee hebben dat de meeste gamers tot de 30+ groep horen en dat vrouwen ook gamen. Ze komen niet op de radar voor. Bovendien heeft de negatieve aandacht van bepaalde bloggers het concept van in-game reclame niet goed gedaan.

Samuel weet echter wel een oplossing te bedenken. In-game reclame een positieve ervaring laten worden in plaats van gamers er negatief of zelfs neutraal er tegenover te laten staan. Meer van zijn inzichten zijn via deze link te lezen.

Tip de redactie