Rare bekritiseert Microsoft's marketing voor Viva Pinata

Rare doet het de laatste jaren niet echt goed. Zelfs de kwalitatief hoogstaande game Viva Pinata heeft hier weinig aan veranderd. Het mag dan ook als geen verassing komen dat Rare niet tevreden is met de stand van zaken. Eén van de software engineurs van Rare, James Thomas, heeft in een interview vraagtekens gezet bij de manier waarop Microsoft verkoos de game te marketen.

Rare doet het de laatste jaren niet echt goed. Zelfs de kwalitatief hoogstaande game Viva Pinata heeft hier weinig aan veranderd. Het mag dan ook als geen verassing komen dat Rare niet tevreden is met de stand van zaken. Eén van de software engineurs van Rare, James Thomas, heeft in een interview vraagtekens gezet bij de manier waarop Microsoft verkoos de game te marketen.

"En toch, zoveel geld ging naar gears of War, welke sowieso miljoenen zou verkopen. Het was een beetje als, en hoe zit het met die andere franchise? Ik denk dat we min of meer overschaduwd werden (door Gears of War, red.)."

Thomas heeft er met Viva Piñata: Party Animals en Viva Pinata voor de PC nog wel vertrouwen in de reeks. Het gehele interview met Thomas is hier te lezen.

Tip de redactie