FASA Studios houdt op met bestaan

FASA Studios, de ontwikkelaar achter het recent uitgebrachte Shadowrun, is niet meer. Dit heeft manager Mitch Gitelman bekend gemaakt op het officiele Shadowrun forum. De geruchten rond de sluiting van FASA gingen al een tijd in de rondte. maar Gitelman zegt expres gewacht te hebben met het nieuws: "We hebben er voor gekozen met een officiële aankondiging te wachten, omdat we de aandacht op ons laatste product wilden houden, Shadowrun."

FASA Studios, de ontwikkelaar achter het recent uitgebrachte Shadowrun, is niet meer. Dit heeft manager Mitch Gitelman bekend gemaakt op het officiele Shadowrun forum. De geruchten rond de sluiting van FASA gingen al een tijd in de rondte. maar Gitelman zegt expres gewacht te hebben met het nieuws: "We hebben er voor gekozen met een officiële aankondiging te wachten, omdat we de aandacht op ons laatste product wilden houden, Shadowrun."

Shadowrun werd met gemixte kritieken ontvangen. Het spel had enkel multiplayer en wist daar ook niet iedereen te overtuigen. Toch heeft het spel wat boeiende nieuwe gameplayelementen in het online gamen gebracht en wij hebben het spel beloond met een zeven. Eerdere titels van FASA Studios zijn onder andere MechAssault, MechAssault 2 en Crimson Skies: Highroad to Revenge.

"Ik neem afscheid namens een groep getalenteerde, toegewijde en professionele mensen, die bloed, zweet en tranen gegeven hebben voor hun liefde voor deze game", vertelt Mitch Gitelman. "Ik ben er trots op om met deze mensen gewerkt te hebben en weet dat, waar ze ook heen gaan, 'they will kick ass'"


De hoop voor het bedrijf lag in Shadowrun, maar het spel heeft FASA niet kunnen redden.
Tip de redactie