Miyamoto: Plezier boven moeilijkheid in de toekomst

Waarschijnlijk Nintendo's meest bekende medewerker, Shigeru Miyamoto, heeft in een interview met het Japanse gamestijdschrift Famitsu beweerd dat de toekomst zal draaien om leuke, plezierige games, dan om moeilijke spellen.

Waarschijnlijk Nintendo's meest bekende medewerker, Shigeru Miyamoto, heeft in een interview met het Japanse gamestijdschrift Famitsu beweerd dat de toekomst zal draaien om leuke, plezierige games, dan om moeilijke spellen.

Dit wil echter niet zeggen dat het 'hardcore' publiek niks heeft om van te genieten, want volgens Miyamoto hebben casual en hardcore gamers meer gemeen dan we op het eerste oog denken:

"Er zijn inderdaad games ontwikkeld voor de hardcore en casual markt, maar hardcore gamers zijn ook aan het genieten van casual gaming. Het is heel moeilijk om de moeilijkheidsgraad alleen voor de core markt aan te passen. Zelfs voor ons zou het moeilijk zijn om de juiste balans te vinden. Maar ik denk dat spellen die niet moeilijk zijn, maar wel heel leuk om te spelen de toekomst hebben."

Een goed voorbeeld hiervan is Super Mario Galaxy dat, volgens Miyamoyo, ontwikkeld is om te entertainen, zelfs als je maar een korte tijd kunt spelen. "Er is een concept waar ik altijd op focus: je moet het plezier van een spel ervaren, alleen al door het te proberen - en dit geldt zeker voor Super Mario Galaxy. Het is heel belangrijk dat je het volledige plezier van het spel al in het eerste level voelt."


Niet te moeilijk, maar toch heel leuk. De toekomst?
Tip de redactie