Metal Gear Ac!d 2

Zoveel fans als de Metal Gear Solid actiesluipgames hebben, zoveel sceptici zijn er als het gaat om de Ac!d-subreeks. Niet gek als je bedenkt hoe verschillend de spellen zijn, op verhaallijn en personages na. In Metal Gear Ac!d wordt er namelijk de spion uitgehangen met behulp van speelkaarten. Speelkaarten?

Hoe gaat dat in zijn werk? De speler bouwt gedurende het spel een deck (kaartenverzameling) op, waarin iedere kaart een spelfunctie heeft. Sluipen, of juist een tegenstander bij de strot grijpen. Tegenstanders die overigens ook om beurten acties uitvoeren. De truc is de kaartenverzameling op een slimme manier samen te stellen, zodat de speler op de juiste manier kan handelen wanneer dat nodig.

Het is even wennen, maar wie het kaartmechanisme eenmaal onder de knie heeft, zal merken dat er een boel lol te beleven is met de Ac!d-games. Met de tweede nog meer dan met de eerste, onder andere omdat de moeilijkheidsgraad nu wat beter in toom gehouden is. Het verhaal is net als in andere Metal Gears weer sterk; da's meteen een goede motivator om verder te spelen.

Comicstijl

Op visueel vlak is er ook een verandering: Metal Gear Ac!d heeft een comic-achtige stijl met felle kleuren en dikke lijnen. Dat de game nu ook wat beelden betreft afwijkt van die andere Metal Gear-reeks is misschien wel goed. Op deze manier kan er tenminste geen verwarring bestaan en kunnen spelers genieten van twee verschillende, maar beide vermakelijke spelvormen.

Power Unlimited: "Geen echt Metal Gear-avontuur, maar mede door het trage spelverloop een perfecte game voor onderweg."

Ontwikkelaar: Konami
Platform: PSP

Tip de redactie