Samsung valt Blackberry aan in reclame

AMSTERDAM - Samsung heeft de aanval op Blackberry geopend, enkele weken voor de lancering van nieuwe toestellen door de geplaagde smartphonefabrikant.

In een Amerikaanse reclamespot promoot Samsung een eigen technologie met de naam Security And Feature Enhancements (SAFE) die verwerkt zit in de Galaxy S III.

Het gaat om een functionaliteit die de telefoon aantrekkelijk moet maken voor zakelijke gebruikers, een belangrijke afzetmarkt voor Blackberry. In de video opent Samsung direct de aanval op de concurrent.

Er komen regelmatig Blackberry's in het filmpje voorbij die afgedaan worden als ouderwets of een slecht alternatief.

Blackberry heeft de afgelopen jaren flink wat marktaandeel moeten inleveren als gevolg van concurrentie met Apple en Samsung. 30 januari worden er nieuwe Blackberry’s geïntroduceerd met Blackberry 10, een nieuwe versie van het besturingssysteem.

Samsung maakt de Galaxylijn al sinds 2011 geschikter voor de zakelijke markt door extra beveiliging, maar opent in de recente reclamespot dus rechtstreek de aanval op Blackberry.

Het Zuid-Koreaanse bedrijf sluit de video af met: "De volgende grote ontwikkeling voor bedrijven is hier: de Galaxy S III." Onlangs kwam nog in het nieuws dat diverse Galaxytelefoons een beveiligingslek bevatten.

Eerder gingen er bovendien nog geruchten dat Samsung interesse zou hebben Blackberry over te nemen van moederbedrijf Research In Motion (RIM). Samsung ontkende dat toen.

Lees meer over:
Tip de redactie