'Microsoft geeft ruim 1 miljard euro uit aan Windows 8-campagne'

AMSTERDAM - Microsoft start dit weekend met de campagne rond Windows 8. Naar verluidt heeft het bedrijf ruim een miljard euro uitgegeven om het nieuwe besturingssysteem onder de aandacht te brengen.

Anonieme bronnen vertellen aan the Wall Street Journal dat de eerste advertenties komende weekend te zien zullen zijn.

Microsoft zou enkele honderden miljoenen dollars aan de advertenties hebben uitgegeven. Forbes stelt zelfs dat de totale campagne 1,5 tot 1,8 miljard dollar gaat kosten. Omgerekend 1,16 tot 1,39 miljard euro.

Beide media schrijven dat het in de markt zetten van Windows 8 het belangrijkste zal zijn. Er is in de nieuwe versie van het bekende besturingssysteem veel veranderd. De software ziet er volledig anders uit en is geoptimaliseerd voor touchscreens.

26 oktober

"Het succes van Windows 8 zal grotendeels afhangen van de manier waarop Microsoft het idee van een totaal veranderd systeem weet te verkopen", schrijft Forbes.

Windows 8 ligt op 26 oktober in de winkels. Op die dagen en in de maanden daarna zullen tientallen nieuwe pc’s en tablets geïntroduceerd worden met het nieuwe besturingssysteem. Of ook in Nederland de campagne rond Windows 8 al snel op gang zal komen, is onduidelijk.

Lees meer over:
Tip de redactie