Recensieoverzicht: Dialogen Hartenstrijd laten te wensen over

Hartenstrijd is het speelfilmdebuut van televisieregisseur Janice Pierre (Bagels & Bubbels, Danni Lowinski). De film is een spin-off van Hartenstraat, het speelfilmdebuut van Sanne Vogel. De dialogen in Hartenstrijd laten volgens de recensies te wensen over.

De Telegraaf - Geeft geen sterren

"Dit verhaal doet sterk denken aan de romkom How to lose a guy in 10 days, maar dat is geen probleem. De ongemakkelijke, pijnlijk komische momenten liggen immers voor het oprapen. Jennifer Hoffman die zich geforceerd gewillig opstelt, Tibor Lukács die haar avances onhandig af probeert te wimpelen; kan best geestig zijn. De grappen zijn vaak tam en er komt maar geen lekkere klik tussen de hoofdrolspelers."

De Volkskrant - 2 sterren

"Een wéér wat verder afgekloven versie van het in Engeland en Amerika al half begraven filmgenre. Wel aangenaam is de wat hardere humor in het script van Nienke Römer. Juist in scènes die er voor de plot weinig toe doen: de grove onderonsjes met Tina's collega-motoragenten (Cees Geel en Murth Mossel), of Svens bezoek aan de zwangerschapscursus van een vriendin. De meer intieme scènes tussen de hoofdrolspelers stranden in humorloze, weeïge dialogen."

Lees hier de volledige recensie

NRC - 3 sterren

"Ja, de vaderlandse romkom is vaak voorspelbaar formulewerk. Maar dat dat niet per se fataal is voor kwaliteit of kijkplezier bewijst de nieuwste incarnatie Hartenstrijd. Een soortgelijke strijd der seksen werd eerder, erg geestig, gevoerd in How to lose a guy in 10 days (2003). Maar ondanks de opzichtig geleende plots, is het scenario (van Nienke Römer) overwegend grappig, en de regie van Janice Pierre (Bagels & bubbels, Danni Lowinski) ronduit sfeervol. Er klinkt goeie muziek, we zien mooie zomerse beelden van de Amsterdamse wijk De Pijp, er trekt een keur aan leuke bijrolletjes voorbij. Dat alles maakt Hartenstrijd behoorlijk aanstekelijk, ondanks de onvermijdelijke clichés."

Lees hier de volledige recensie

AD - 3 Sterren

"Het uitgangspunt van de weddenschap voor deze leeftijdsgroep klinkt onvolwassen en ongeloofwaardig. Maar de film pakt toch heel aardig uit. Vooral de scènes met vroegwijze kleuters en grove motoragenten vallen in de smaak."

Lees hier de volledige recensie

Het Parool - 2 sterren

"Hoffman toont zich een charmante leading lady, maar de chemie met Lukács laat te wensen over. Het helpt ook niet dat elke scène per se grappig moet zijn. Emoties verdrinken vaak in vet aangezette humor. Hetzelfde geldt voor de bijrollen. Van de Wijdeven is getypecast als stoere chick, maar heeft tenminste aardigere dialogen om mee te werken dan Georgina Verbaan, die terugkeert als de hysterische Mara. Verbaan is het voornaamste slachtoffer van een gemakzuchtig script."

Lees hier de volledige recensie

Acteurs Hartenstrijd: Mannen kunnen ook slet zijn