YouTube-kanaal Bassie en Adriaan meer dan 25 miljoen keer bekeken

De filmpjes op het YouTube-kanaal van Bassie en Adriaan zijn meer dan 25 miljoen keer bekeken. Dat hebben producent Mountain Road en distributeur Entertainment One dinsdag gemeld. Het kanaal bestaat sinds 2014.

De clown en acrobaat besloten twee jaar geleden hun filmpjes legaal in een eigen YouTube-kanaal te plaatsen. De best bekeken scenes zijn Bassie schiet een bok (1 miljoen kijkers), Spoken bestaan niet (700.000) en Un Dos Tres (600.000).

Behalve de reguliere filmpjes van Bassie en Adriaan zijn ook de internationale karaoke-versies van hun titelsong nog steeds erg populair. Er zijn honderdduizenden versies ingezongen door buitenlanders: van Amerika tot Italiƫ, van China tot Braziliƫ.

Bioscoopfilm

Bas en Aad van Toor (inmiddels 80 en 73 jaar oud) namen vorige jaar met een grote bioscoopfilm officieel afscheid van het publiek. Zij braken in de jaren zestig door als acrobaten-duo The Crocksons en reisden de hele wereld over met hun beroemde stoelenact.

Vervolgens ging ze als Bassie en Adriaan verder en waren 35 jaar lang te zien in een groot aantal televisieseries, waaronder De Plaaggeest, De Diamant en Het Geheim van de Sleutel. Tegelijkertijd met de bioscoopfilm kwam er een grote box uit met alles wat Bas en Aad van Toor ooit voor televisie hebben gemaakt.

Zij kregen vorige jaar op het Filmfestival van Oostende een Lifetime Achievement Award voor hun grote en belangwekkende bijdrage aan de Nederlandse televisie. Deze 'Ensor', zoals de prijs officieel heet, wordt ook wel de Vlaamse Oscar genoemd. Het beeldje wordt praktisch nooit aan buitenlanders uitgereikt.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie