Wat vinden andere media van The Hateful Eight?

Deze week verscheen The Hateful Eight in de bioscopen. Wat vinden andere media van de film, geregisseerd door Quentin Tarantino? Hieronder volgt een overzicht van recensies.

Het Parool - Drie sterren

"De sfeervolle fotografie van The Hateful Eight is om van te smullen, het verhaal is helaas niet groots en meeslepend. De film kan bovendien bogen op fraaie onheilszwangere themamuziek van componist Ennio Morricone, die voor de 70mm-projectie ook nog een ouverture schreef. Het is mooi dat zendeling Tarantino dergelijke heroïsche cinefiele daden bij zijn onaflatende woordenstroom voegt. Maar het was nog mooier geweest indien hij zijn ellenlange toneelteksten tot een daverende twee uur had teruggebracht, of meer variatie in de handelingen had gestopt. Het evenement is beter dan de film."

Lees de hele recensie

De Volkskrant - Drie sterren

"Het blijft bewonderenswaardig hoe Tarantino de aandacht drie uur lang vasthoudt met smakelijke dialogen, galgenhumor en fabuleus georkestreerd geweld. Al komen de acht hoofdpersonages niet allemaal uit de verf en kunnen ook niet verhullen dat de plot wat dun is. Maar hoe flamboyant The Hateful Eight ook mag zijn, het loopt toch een beetje dood, daar in die herberg."

Lees de hele recensie

NRC - Vijf sterren en een ster

NRC kiest ervoor om twee recensenten aan het woord te laten over de film die de meningen verdeeld. Een recensent is heel positief (vijf sterren) en een recensent negatief (een ster),

Vijf sterren: "In zekere zin is de film een terugkeer naar Tarantino’s debuut Reservoir Dogs uit 1992: acht antihelden in een kleine ruimte, wie is de mol? Tarantino’s archetypes krijgen ruimte om uit te groeien tot personages en het spelplezier spat eraf bij zijn acteurs. Zij worden verwend met fraaie broeidialogen en kamerbreed 70mm Ultra Panavision, dat ze tot Homerisch formaat opblaast. Zoveel speelsheid, nihilisme en bloed, toch zulke harde noten kraken: The Hateful Eight is Tarantino in bloedvorm."

Een ster: "Zodra de postkoets met de belangrijkste personages in beeld komt en de eerste dialoogscène volgt, valt de puls die Morricone zo subtiel aanbracht helemaal weg en komt de boel krakend en piepend tot stilstand. Ook maakt de adembenemende landschapsfotografie plaats voor eentonige interieuropnames. Eerst in de postkoets, later bij de pleisterplaats waar iedereen schuilt voor de naderende sneeuwstorm. Dialoog op dialoog, en dat wordt al heel snel tergend saai – iets wat Tarantinofans ongetwijfeld moeilijk zullen toegeven."

Lees de hele recensie

AD - Drie sterren

"In 167 minuten blinkt zijn cast vooral uit in grof taalgebruik dat tot vervelens toe wordt herhaald. Op den duur verliezen de dialogen door het afstompende effect hun werking. Weer is Tarantino er in geslaagd een controversiële film te maken. Deze keer is er discussie over het vrouwonvriendelijk karakter door het herhaaldelijk aftuigen van Leigh. Ophef is altijd goed voor de kaartverkoop. Dat weet Tarantino als geen ander."

Lees de hele recensie

Dagblad Metro - Drie sterren

"Desondanks is ook deze nieuwe van het voormalige wonderkind van de Amerikaanse cinema weer een bijzondere en bij vlagen erg aangename kijktrip. En niemand spuugt zijn eloquente smeerlapperij zo vol overgave richting biospubliek als Samuel L. Jackson, de inmiddels bejaarde oogappel van Tarantino. Ook dat is niet veranderd."

Lees de hele recensie

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie