Meer dan de helft van klanten in snackbar koopt patat

Zo'n 55 procent van de klanten van snackbars kocht in 2015 patat. 42 procent kocht een snack en 35 procent een hamburger.

Voor het onderzoek van GfK Out of Home Shopper Tracker zijn er meerdere fastfoodlocaties onderzocht, maar is er voor deze analyse gekeken naar de bekendere ketens: Smullers, Kwalitaria en Febo worden het vaakst bezocht.

Per maand wordt gemiddeld door 39 procent van de Nederlanders een fastfoodlocatie bezocht. 95 procent van de bezoekers kocht daadwerkelijk wat tijdens hun bezoek aan een snackbar.

Bij de Febo kocht juist 61 procent van de bezoekers een snack en maar 47 procent patat. Drinken wordt over het algemeen minder vaak gekocht tijdens zo'n bezoek: 56 procent van de klanten kocht minimaal één keer iets te drinken. 67 procent van die aankopen is frisdrank, 42 procent een warme drank.

Bestel jij 'patat' of 'friet'? Wat dit over jou zegt, lees je op CookLoveShare.nl

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 
Tip de redactie