Foodwatch vecht door tegen 'foute info' sap

De zogenoemde voedselwaakhond Foodwatch strijdt door tegen het aanprijzen door supermarkt Jumbo van "sap" dat zo niet mag heten. 

Zo verkoopt Jumbo als "ongekoeld sap" in de webshop Jumbo Helder granaatappel acai met volgens Foodwatch 0.01 procent sap van granaatappel en 0.01 procent sap van de acai, zegt de organisatie. "Dat is misleidend."

Een klacht bij de Reclame Code Commissie leverde Foodwatch daarentegen niets op. De organisatie is verbaasd en begint een bezwaarprocedure.

De commissie zou er volgens Foodwatch ten onrechte van uitgaan "dat de consument doorklikt naar de productpagina van specifieke dranken waar alsnog de wettelijk juiste benaming staat, zoals nectar of vruchtendrank. Maar liegen is liegen, een nectar of vruchtendrank is geen sap. De leugen wordt niet weggenomen omdat Jumbo op andere webpagina's op de website wel het juiste verhaal vertelt."

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 
Tip de redactie