'Consument kiest steeds vaker voor kippendij als vervanger kipfilet'

De Nederlandse consument kiest tegenwoordig steeds vaker voor een (duurzame) kippendij dan voor een kipfilet. Ook supermarktketens kiezen ervoor om meer kippendijen in de schappen te leggen.

Dat is het gevolg van een wijziging in het beleid van ketens als Jumbo en Albert Heijn, waardoor steeds vaker een hele kip van een boer wordt gekocht. Voorheen werden alleen de filets gekocht, meldt de NOS.

De andere delen van de kip werden jaren geleden amper gegeten in Nederland. "Denk bijvoorbeeld aan kipdijfiletblokjes, kipbijbraadlapjes en kipsatéspies", vertelt een woordvoerder van Jumbo.

De verkoop van de andere delen van de kip is volgens producenten ruim verdubbeld, waar deze delen eerder vooral geëxporteerd werden. Ondanks de stijgende populariteit van bijvoorbeeld de kippendij is de filet nog wel het meest verkochte stuk van de kip.

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 
Tip de redactie