'Minder kiloknallers in de aanbieding'

Supermarkten hebben in de eerste helft van dit jaar minder vaak vlees zonder keurmerk in de aanbieding gedaan. Dit concludeert actiegroep Wakker Dier. Het aantal zogenaamde kiloknallers is met 6 procent gedaald van bijna 5.400 naar 5.100.

Maar volgens de organisatie is nog altijd drie op de vier aanbiedingen een kiloknaller, zo blijkt uit de halfjaarcijfers van de foldermonitor van Wakker Dier.

Vooral marktleiders Albert Heijn en Jumbo bieden veel vaker keurmerkloos vlees aan. Beide supermarkten spreken dit echter tegen. De supermarkten hebben aan NOS laten weten dat dit vooral komt doordat Wakker Dier de definitie van een kiloknaller steeds strenger maakt.

Het aantal aanbiedingen van vlees mét een dierenwelzijnskeurmerk is in de eerste zes maanden van 2016 flink toegenomen. Het gaat om een stijging van 585 naar 1.770.

Wakker Dier voert al lange tijd actie tegen de kiloknallers in de supermarkten.

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 
Tip de redactie