'Meer reclame voor groente en fruit op televisie'

De tuinbouwsector begint aan een reclamecampagne voor groente en fruit. Campagnes van Burger King en McDonald's worden als inspiratiebron gebruikt.

Met name kinderen zouden meer groente en fruit moeten gaan eten. Met reclamecampagnes die deels worden gesubsidieerd door de sector zelf en deels door de Europese Unie, moeten de kinderen worden aangemoedigd om tomaatjes, broccoli en appels te nuttigen.

Staatssecretaris Martijn van Dam (Economische Zaken) vertelt in AD dat in de gemiddelde schoolklas één kind genoeg groente eet en één op honderd kinderen genoeg fruit binnenkrijgt.

Groente en fruit moeten "leuker" worden, een goed voorbeeld daarvan zijn de snoeptomaatjes, zo zegt Van Dam. "Probeer je kind maar eens een gewone tomaat te laten eten of zet ze deze voor. Juist die kleurverschillen vinden kinderen heel leuk."

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 
Tip de redactie