Populariteit van thuisbezorgd eten blijft groeien

Bedrijven die eten bij klanten thuisbezorgen groeien flink, met zo’n 4 à 5 procent per jaar.

Dat schrijft de NOS op basis van de Food 500, die gepubliceerd wordt door het Foodservice Instituut.

In totaal is er vorig jaar 57 miljard euro aan eten en drinken uitgegeven in Nederland.

De omzetstijging van de thuisbezorgers gaat ten koste van de traditionele partijen zoals restaurants, snackbars en de dagelijkse boodschappen bij de supermarkt.

"Foodbezorging aan huis is geen hype, het is nog lang niet uitgegroeid", zegt directeur van Foodservice Instituut Nederland Jan-Willem Grievink. "Het realiseren van tijdwinst is voor de consument heel belangrijk."

We hebben meer geld over voor eten als het ons tien minuten in de keuken scheelt. Grievink: "Het eenvoudiger maken van ons leven, dat is ons geld waard."

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 
Tip de redactie