Hitkrant stopt met tweewekelijks tijdschrift

De Hitkrant stopt met de tweewekelijkse papieren editie en gaat de focus leggen op zowel het onlineplatform als op sociale media. 

Dat maakte uitgever ZPRESS Young donderdag bekend. 

Het tijdschrift verschijnt voor het laatst in de huidige vorm op 28 maart, in een dubbeldikke editie omdat het blad precies veertig jaar bestaat.

Daarna wordt er nog zes keer per jaar een speciale uitgave gepubliceerd met extra veel posters die de lezeressen zelf kunnen uitkiezen. Die posters zijn een belangrijke reden waarom veel tienermeisjes, momenteel nog zo'n 3500, een abonnement hebben op het blad.

Volgens een woordvoerster van de uitgeverij gaan er geen banen verloren door de koerswijziging, aangezien de makers van Hitkrant bij andere titels aan de slag kunnen.

ZPRESS Young maakt ook onder meer de magazines MEIDEN, GIRLZ en CosmoGirl, die zich op dezelfde doelgroep richten. De vernieuwde website van de Hitkrant is gratis toegankelijk.

Lees meer over:
Tip de redactie