Recensieoverzicht: Springsteen maakt Malieveld 'zielsgelukkig'

Bruce Springsteen vierde dinsdagavond een jubileum in Den Haag. De Amerikaanse zanger gaf voor de 25e keer een optreden in Nederland. Hieronder volgt een overzicht van recensies van landelijke media.

AD - 5 sterren

"Zingt Springsteen dan echt net zo soepel als toen als twintiger? Nee, dat lukt zelfs The Boss niet. Maar met elke brom die zijn basstem rijker wordt, neemt de zeggingskracht wel toe. Het maakt Springsteen in combinatie met zijn sportschool-conditie (de concertlengte in Den Haag overschreed opnieuw ruim de 3 uur) ook na zijn pensioengerechtigde leeftijd een live-attractie van zeldzaam niveau."

NPO Radio 2 - geen sterren

"Wanneer Springsteen gas terugneemt, weet hij te ontroeren. Niet door zijn liedjes in te leiden met een gewichtige boodschap of persoonlijke noot, maar door de oprechte overtuiging waarmee hij die nummers zingt. Wanneer hij een prangend verzoekje op een bordje van een fan leest, volgt er een meeslepende versie van Jungleland. (…) Wie een blik werpt op het gezicht van The Boss, ziet dat hij enorm in zijn nopjes is. Continu zoekt hij de connectie met het publiek."

PodiumInfo - geen sterren

"Elk Bruce Springsteen concert kent een moment waarin hij je helemaal inpakt; niks doet er dan meer toe en de tijd vliegt voorbij. Zo ook vanavond. Na enkele vroege, harde nummers bevindt zich in een keer een stukje gospel. De combinatie van Spirit In The Night en My City of Ruins laat in Bruce Springsteen een verbinder horen die de unieke kracht heeft om 67.000 willekeurige mensen een gevoel van saamhorigheid te geven."

De Telegraaf - geen sterren

"Vanaf de eerste noot van Badlands (''whoo ho ho hoo hoo!”) hing er liefde in de lucht. Van Springsteen en E Street Band voor muziek, van de 67.500 toeschouwers voor die instelling. Zelden zagen we meer zielsgelukkige, lachende en genietende mensen bij elkaar dan dinsdag in Den Haag. (…)",Bedankt voor het komen', zei The Boss nog vlak voor zijn toegift, met onder andere knaller Born to run. Voor één keer: nee, jíj bedankt Bruce."

de Volkskrant -  5 sterren

"Opmerkelijk: Springsteen sprak geen enkele keer tot het publiek. Niet over 'Orlando'. Niet over Trump. Niet over oorlog. Dat gaf niet, want we hadden de ondergaande avondzon, we begrepen elkaar en we hadden The Rising, misschien wel het meest zalvende Springsteen-anthem, over een brandweerman die op '9/11' de Twin Towers binnendringt en er niet meer uitkomt, maar ons zijn liefde en vertrouwen in de mensheid nalaat."