Omzet Priority Telecom stijgt door internettelefonie

AMSTERDAM - De omzet van Priority Telecom is in het derde kwartaal met 23 procent toegenomen, voornamelijk door de groei van internettelefonie. In de maanden juli tot en met september voorzag het telecombedrijf 90.000 huishoudens van internettelefonie.

Het nettoverlies werd verkleind van 6,8 miljoen euro in het derde kwartaal van vorig jaar tot 1,1 miljoen euro. De omzet groeide van 24 tot 29,5 miljoen euro. De marge die het telecombedrijf haalde, daalde echter van 61 tot 50 procent.

De kasstroom, die de ruimte weergeeft om investeringen te plegen of schulden af te lossen, verbeterde van min 1,9 miljoen tot 0,4 miljoen euro. Zowel het werkkapitaal als de langlopende schulden namen in het derde kwartaal sterk af. De investeringen lagen op hetzelfde niveau als een jaar eerder.

De omzet groeide in Nederland en Noorwegen, in Oostenrijk liepen de inkomsten licht terug. De omzet van de datadivisie kromp van 9,2 naar 7,2 miljoen euro. Steeds meer zakelijke klanten verruilen hun huurlijn voor een op internet gebaseerde verbinding en dat leidt veelal tot een lagere omzet per aansluiting.

Tip de redactie