Edah Lekker & Laag gooit weer het roer om

DEN BOSCH - Supermarktconcern Laurus (Edah, Super De Boer, Konmar) gooit het roer bij de winkels van Edah Lekker & Laag weer om. Het assortiment in de ruim zestig winkels breidt Laurus uit met duizend merkartikelen. Dat maakte het supermarktbedrijf maandag bekend.

Bij de lancering van Edah's nieuwe stijl werd de nadruk juist gelegd op veel huismerken en een beperkt assortiment. Hier komt Laurus dus van terug. De onderneming verklaarde dat uit onderzoek blijkt dat consumenten graag bekende merken in de winkels willen zien.

Volgens de supermarktonderneming weten consumenten het lage prijsniveau en de winkeluitstraling te waarderen. Laurus heeft zelf veel vertrouwen in de nieuwe Edah Lekker & Laag winkels. Dit jaar wil de onderneming er nog eens achttien bijbouwen. Hiermee komt het totaal aantal winkels op tachtig.

Volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte is de ombouwoperatie deels mislukt. "Met een beperkt assortiment is het moeilijker om een goede winstmarge te realiseren. Het bedrijf wil de omzet in de winkels opkrikken. Dat kan alleen maar met het uitbreiden van het assortiment."

Volgens Rutte heeft de uitbreiding meer voordelen. "Laurus heeft nu eigenlijk twee verschillende soorten Edah-winkels; de Edah oude stijl en Edah Lekker & Laag. Dat kon verwarring opleveren in de communicatie naar de klanten toe. Nu kan Laurus de reclames op elkaar afstemmen. Ik vind het een slimme zet om het assortiment in de Edah Lekker & Laag te vergroten."

Tip de redactie