Radiostations verdienen flink meer aan reclame

Radiostations hebben hun reclame-inkomsten afgelopen kwartaal flink zien toenemen. De radioreclamebestedingen kwamen uit op 45,2 miljoen euro, 7,4 procent meer dan een jaar eerder. 

In de eerste twee kwartalen van dit jaar was nog sprake van een daling van de inkomsten. Volgens gegevens van marketingorganisatie Radio Advies Bureau (RAB) is het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet, ook fors gestegen.

Dit waren er vorig kwartaal met 1.040 bijna honderd meer dan in het derde kwartaal vorig jaar. De grootste adverteerders waren Renault, Kruidvat en Lidl.

Radiostations verdienen vooral aan reclamespotjes. Daarvoor werd door de adverteerders in totaal 42,4 miljoen euro neergeteld.

De laatste tijd levert ook 'branded content', een vorm van reclame binnen het redactionele radioprogramma, steeds meer op. De zogeheten non-spot bestedingen bedroegen 2,8 miljoen euro.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Chronologie AkzoNobel

Chronologie AkzoNobel
PPG Industries heeft zijn zinnen gezet op overname van AkzoNobel. Een chronologie van de gebeurtenissen.

Belastingaangifte

Belastingaangifte
Het is tijd voor de belastingaangifte over 2016. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?
Tip de redactie