Supermarkten zien omzet licht stijgen

Nederlandse supermarkten hebben hun omzet in juni licht zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder. 

Dat maakte onderzoeksbureau GfK vrijdag bekend.

De opbrengsten van supermarkten gingen vorige maand met 0,5 procent omhoog naar 2,7 miljard euro. De bestedingen per kassabon liepen daarbij met 2 procent op, naar gemiddeld 22,96 euro.

In de eerste helft van 2016 zagen de supermarkten de omzet met 2,5 procent stijgen tot 16,8 miljard euro. De supermarkt werd ruim 1 procent meer bezocht dan in de eerste zes maanden van 2015. Klanten gaven daarbij per bezoek met gemiddeld 22,57 euro ook ruim 1 procent meer uit dan een jaar eerder.

Klanten bezoeken volgens GfK steeds vaker de supermarkt via internet. In de afgelopen twee jaar heeft 16 procent van de huishoudens minstens één keer supermarktinkopen via internet gedaan. Bijna de helft daarvan deed het vaker dan één keer. Daarbij gaat het vooral om gezinnen met kinderen en een hoog inkomen en om jongeren.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Chronologie AkzoNobel

Chronologie AkzoNobel
PPG Industries heeft zijn zinnen gezet op overname van AkzoNobel. Een chronologie van de gebeurtenissen.

Sparen

Sparen
'Spaar niet voor later als je oud wordt, maar voor een reserve voor als je wasmachine kapot gaat.'
Tip de redactie