'Informatievoorziening opzeggen abonnementen NS te vaag'

De informatievoorziening van de Nederlandse Spoorwegen (NS) over het opzeggen van abonnementen was te vaag, zegt de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

De toezichthouder kreeg het afgelopen jaar klachten van consumenten over de informatie. Onder meer de opzegtermijn van de abonnementen zou onduidelijk zijn. De NS heeft inmiddels al wel werk gemaakt van de klachten.

Veel klanten dachten bijvoorbeeld dat hun jaarabonnement automatisch met een jaar werd verlengd, maar dat mag helemaal niet. De NS hield sommige klanten bovendien aan een langere opzegtermijn dan de maximaal toegestane maand.

Ook voldeed de NS niet volledig aan de verplichting om bezoekers van zijn website te wijzen op het gebruik van cookies. In treinen liet de spoorwegmaatschappij soms na reizigers duidelijk te informeren over verplichte toeslagen.

Lees meer over:
NS

Inkomen

Inkomen
'Hoeveel geld genoeg is, moet je zelf beantwoorden', vertelt hoogleraar vastgoedeconomie Dirk Brounen.

Reisverzekering

Reisverzekering
Wel of niet afsluiten? De zin en onzin van reisverzekeringen.

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 
Tip de redactie