Omzet sportartikelenmarkt groeit naar 1,7 miljard euro

De totale omzet van de Nederlandse sportartikelenmarkt bedroeg 1,7 miljard euro in 2015, 200 miljoen euro meer dan in 2013. 

Het online marktaandeel is gestegen van 4 procent naar 15 procent, meldt brancheorganisatie INretail maandag op basis van onderzoek. Consumenten winkelen echter nog steeds het liefst fysiek, zeker bij de aanschaf van sportschoenen.

Hardlopen, fitness en wandelen zijn samen goed voor bijna de helft van de omzet in de sportsector. Sporten als zwemmen, hockey, vechtsporten en yoga zitten in de lift. 

31 procent van de ondernemers beschouwt de opkomst van grote ketens, zoals het Franse Decathlon, als bedreigend. Zij bieden vaak een goede prijs-kwaliteitverhouding. 

Aan het begin van dit jaar telde de sportdetailhandel nog 1.557 sportwinkels. Door het  faillissement van Perry Sport en Aktiesport is dit aantal gedaald.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Chronologie AkzoNobel

Chronologie AkzoNobel
PPG Industries heeft zijn zinnen gezet op overname van AkzoNobel. Een chronologie van de gebeurtenissen.

Belastingaangifte

Belastingaangifte
Het is tijd voor de belastingaangifte over 2016. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?
Tip de redactie