Supermarkten verwachten hogere paasomzet

Supermarkten rekenen dit jaar op een hogere paasomzet. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder, meldt marktonderzoeker GfK vrijdag.

De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone eigen merken wordt veel verwacht.

Gourmetschotels en buitenlandse kazen zullen dit jaar minder populair zijn. Die plekken in de top 15 van populairste productgroepen worden ingenomen door bakproducten en rundvlees. De lijst wordt aangevoerd door paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bakjes met bijvoorbeeld huzarensalade.

In februari steeg de totale supermarktomzet met 1,8 procent naar bijna 2,6 miljard euro. Er werd minder verdiend per kassabon, maar dat werd gecompenseerd doordat er vaker boodschappen werden gedaan.

Lees meer over:

finanzen.nl

finanzen.nl
finanzen.nl brengt nieuws, columns en achtergrondartikelen over de beurs.

Brexit

Brexit
Dreiging van economische leegloop bij Brexit.

Startups

Startups
Startups buitelen over elkaar heen. Waar komt de schijnbaar onbedwingbare honger naar innovatie vandaan?