Minder klachten over ongewenste telefoontjes

Vorig jaar kwamen 8332 klachten binnen over ongevraagde telefoontjes, een daling van 38 procent vergeleken met 2011.

De afname van het aantal telefoontjes bij Consuwijzer bewijst het succes van het Bel-me-niet-register, zo stelt Stichting Infofilter, waar het register onder valt, vrijdag.

''Het register doet zijn werk en er worden tegelijkertijd minder klachten geteld. De ergernis over ongevraagde telefoontjes daalt'', aldus voorzitter Zsolt Szabó.

Het Bel-me-niet Register heeft inmiddels 8 miljoen vaste en mobiele telefoonummers geregistreerd. 

Het register werd in 2009 ingesteld om gebruikers te beschermen tegen ongevraagde verkooptelefoontjes. Bedrijven mogen mensen die klant bij hen zijn, echter wel nog blijven bellen. Ze zijn dan wel verplicht de klant telefonisch een bandje te laten horen waarop ze bezwaar kunnen maken.

Lees meer over:
Tip de redactie