Euro Shopper verdwijnt als merknaam bij AH

Albert Heijn stopt vanaf deze week met het voeren van de merknaam Euro Shopper. Het goedkope huismerk van de supermarktketen gaat verder onder de naam AH Basic. 

Dat meldt Albert Heijn woensdag. Ook in de andere Europese landen waar moederbedrijf Ahold actief is wordt Euro Shopper vervangen.

De komende weken kunnen klanten van Albert Heijn de eerste AH Basic-producten in de schappen vinden, waaronder cornflakes, scharreleieren, hazelnootpasta en pannenkoekenmix. In de loop van het jaar moeten alle Euro Shopper-producten worden vervangen.

Vertrouwd

​Reden voor Albert Heijn om het basismerk te vervangen is dat het niet honderd procent tevreden was met Euro Shopper. AH Basic moet wat betreft prijs en kwaliteit consistenter worden. Bovendien is de merknaam AH voor klanten 'vertrouwder', licht een zegsvrouw toe.

Albert Heijn introduceerde het merk Euro Shopper in 1995.

Lees meer over:
Tip de redactie