'Consument dupe verziekte biermarkt'

AMSTERDAM - De biermarkt is totaal verziekt door een gebrek aan concurrentie en de consument is daar de dupe van. 

Dat staat in een rapport van het economisch onderzoeksinstituut SEO, waar NRC Handelsblad zaterdag over schrijft.

Brouwerijen dwingen hun horecaondernemers om exclusief hun merk te tappen. Bier van een andere brouwerij is dan verboden. Dat houdt de prijzen in cafés kunstmatig hoog en beperkt de cafébezoeker in zijn bierkeuze. SEO vindt daarom dat de concurrentiewaakhond NMa moet ingrijpen.

Lees meer over:

finanzen.nl

finanzen.nl
finanzen.nl brengt nieuws, columns en achtergrondartikelen over de beurs.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 06.00 uur weten wat het nieuws wordt?

Basisinkomen

Basisinkomen
Iedereen een basisinkomen: Het experiment dat maar blijft terugkeren