'Consument dupe verziekte biermarkt'

AMSTERDAM - De biermarkt is totaal verziekt door een gebrek aan concurrentie en de consument is daar de dupe van. 

Dat staat in een rapport van het economisch onderzoeksinstituut SEO, waar NRC Handelsblad zaterdag over schrijft.

Brouwerijen dwingen hun horecaondernemers om exclusief hun merk te tappen. Bier van een andere brouwerij is dan verboden. Dat houdt de prijzen in cafés kunstmatig hoog en beperkt de cafébezoeker in zijn bierkeuze. SEO vindt daarom dat de concurrentiewaakhond NMa moet ingrijpen.

Lees meer over:

Ramingen

Ramingen
Dit is waarom we economische groeiramingen niet té serieus moeten nemen

De problemen bij V&D

De problemen bij V&D
De eigenaar van V&D wilde het aantal winkels verdubbelen, maar de gedroomde plannen kwamen niet uit.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke dag rond 12.00 uur het belangrijkste nieuws in uw mailbox?