Gepubliceerd: 
Laatste update: 
12 januari 2013 10:01
12 januari 2013 10:01

'Consument dupe verziekte biermarkt'

AMSTERDAM - De biermarkt is totaal verziekt door een gebrek aan concurrentie en de consument is daar de dupe van. 

Foto:  Thinkstock

Dat staat in een rapport van het economisch onderzoeksinstituut SEO, waar NRC Handelsblad zaterdag over schrijft.

Brouwerijen dwingen hun horecaondernemers om exclusief hun merk te tappen. Bier van een andere brouwerij is dan verboden. Dat houdt de prijzen in cafés kunstmatig hoog en beperkt de cafébezoeker in zijn bierkeuze. SEO vindt daarom dat de concurrentiewaakhond NMa moet ingrijpen.

Door: ANP

Lees meer over

Eerdere berichten

Botox

Antirimpelbedrijf wil zelfstandig blijven

Lees verder op NUzakelijk

Mkb

'Ondernemers zijn af van hun negatieve houding'

Lees verder op NUzakelijk
Banner NUjournaal Zakelijk

NUzakelijk column

'De grootste categorie mkb'ers heeft wel reden tot klagen over renteswap'

Lees verder op NUzakelijk