Gepubliceerd: 
Laatste update: 
12 januari 2013 10:01
12 januari 2013 10:01

'Consument dupe verziekte biermarkt'

AMSTERDAM - De biermarkt is totaal verziekt door een gebrek aan concurrentie en de consument is daar de dupe van. 

Foto:  Thinkstock

Dat staat in een rapport van het economisch onderzoeksinstituut SEO, waar NRC Handelsblad zaterdag over schrijft.

Brouwerijen dwingen hun horecaondernemers om exclusief hun merk te tappen. Bier van een andere brouwerij is dan verboden. Dat houdt de prijzen in cafés kunstmatig hoog en beperkt de cafébezoeker in zijn bierkeuze. SEO vindt daarom dat de concurrentiewaakhond NMa moet ingrijpen.

Door: ANP

Lees meer over

Eerdere berichten

Gisteren

Klokkenluider ontslagen

 ABN Amro ontslaat medewerker die bank wees op risico's van complexe beleggingsproducten

Lees verder op NUzakelijk

NUzakelijk column

'Klein bedrijf begrijpt dat klanten persoonlijke aandacht verdienen, zowel in de winkel als op Facebook'

Lees verder op NUzakelijk
Banner NUjournaal Zakelijk

Zzp'er als baas

Zzp'ers die afkomstig zijn uit loondienst nemen eerder personeel aan dan zelfstandigen die uit een werkloosheidssituatie komen.

Lees verder op NUzakelijk.nl