'Consument dupe verziekte biermarkt'

AMSTERDAM - De biermarkt is totaal verziekt door een gebrek aan concurrentie en de consument is daar de dupe van. 

Dat staat in een rapport van het economisch onderzoeksinstituut SEO, waar NRC Handelsblad zaterdag over schrijft.

Brouwerijen dwingen hun horecaondernemers om exclusief hun merk te tappen. Bier van een andere brouwerij is dan verboden. Dat houdt de prijzen in cafés kunstmatig hoog en beperkt de cafébezoeker in zijn bierkeuze. SEO vindt daarom dat de concurrentiewaakhond NMa moet ingrijpen.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Portemonnee

Portemonnee
Wat verandert er in 2017 voor je persoonlijke financiën?

Dekkingsgraden

Dekkingsgraden
Dit moet je weten over pensioenfondsen.
Tip de redactie