Wessanen kiest tussendoortje als extra speerpunt groei

AMSTELVEEN - Wessanen gaat zich meer richten op de ontwikkeling en verkoop van "bijzondere lekkernijen". Met de extra aandacht voor deze tussendoortjes wil het voedingsconcern zijn aandachtsterrein verbreden en zijn winstgevendheid vergroten, zo maakte Wessanen woensdag bekend.

De keuze voor Premium Taste, zoals Wessanen het zelf noemt, betekent een verbreding van de bestaande concernstrategie. Het Amstelveense bedrijf zag tot nu toe gezonde voeding, de zogeheten Wellness-producten, als belangrijkste speerpunt, maar stelt na een interne analyse vast dat het daarmee kwetsbaar is geworden. Dat komt door de sterk gefragmenteerde markt in de sector gezonde voeding.

Wessanen licht de aanpassing van zijn strategie woensdag toe op een extra aandeelhoudersvergadering. Het concern kampt al enkele jaren met problemen. Na de zoveelste winstwaarschuwing moest topman M. Zondervan begin dit jaar het veld ruimen. Zijn opvolger A. Veerman begon een herstucturering onder de naam "Operatie Phoenix" en kondigde aan de bedrijfsstrategie onder de loep te nemen.

Tip de redactie