KLM wil consument lokken met lagere tarieven

AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM probeert aarzelende consumenten te lokken met lagere tarieven.

De komende vier maanden biedt het bedrijf tientallen procenten korting op retourvluchten vanuit Nederland naar diverse bestemmingen.

Dat bevestigde een woordvoerster van KLM vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in het AD. Tot en met eind juni gaan per week gaan tien bestemmingen in de uitverkoop. De luchtvaartmaatschappij geeft met een uitgebreide mediacampagne ruchtbaarheid aan de actie.

Recessie

Net als andere luchtvaartbedrijven heeft KLM flink last van de recessie. ''De klant aarzelt en boekt minder'', aldus de woordvoerster. ''Deze actie is bedoeld om mensen een duwtje in de rug te geven''. De actie komt volgens haar bovenop eerder doorgevoerde prijsverlagingen.

De zieltogende Scandinavische branchegenoot SAS kondigde vrijdag ook een prijzenslag aan. De komende tien dagen gaan de prijzen voor retours naar tientallen bestemmingen in Scandinavië flink omlaag, in wat het bedrijf ''de grootste uitverkoop ooit'' noemt.

Tip de redactie