Tot zo, tot nicodijkshoorn

Dit weekend ontving ik de volgende mail. Door Nico Dijkshoorn.

Geachte Marketing van nicodijkshoorn,

Het volgende:

Wij maken een groot Lifestyle TV programma "Lifestylexperience.tv ". Dit programma zenden wij uit bij RTL5. Met dit programma kunnen wij voor "nicodijkshoorn" meer landelijke naamsbekendheid creëren door middel van programmasponsoring.

Wat wij aanbieden is o.a:
A. Eén of meer commerciële TV items in de afleveringen. Een kijkje in de keuken: Wie, wat, waar, wanneer, waarom nicodijkshoorn.
B. Een vaste wekelijkse commerciële rubriek. - Elke week "Het product of artikel van de week" bij nicodijkshoorn.
C. Breakbumpers tijdens de afleveringen. - Tot zo, tot nicodijkshoorn.
D. Billboarding voor en achter de afleveringen. - Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door nicodijkshoorn.

Wij bieden diverse mediapakketten aan en meedoen kan al vanaf 450,- tot 2950,-

Het zette me aan het denken. Ging ik er misschien te makkelijk mee om, met nicodijkshoorn? Dat zou kunnen. Dat ik er te veel aan gewend was geraakt, een nicodijkshoorn te zijn.

Als ik eerlijk was, dan zat ik hier, in mijn ochtendjas, het product nicodijkshoorn gewoon keihard te verkwanselen. Ze hadden verdomme ook gelijk.

Als ik nou een robertvanderkampen was, of een truusruwiel, wat kon je daar mee? Maar we hadden het hier over een nicodijkshoorn. Goed dat die jongens van Lifestylexperience me daar op wezen.

Waarom

Als er iemand lifestylexperience had, dan was ik het wel, het product nicodijkshoorn. Er werden een paar belangrijke vragen gesteld in de mail. Wie, wat, waar, wanneer en waarom nicodijkshoorn. Vooral dat laatste. Waarom nicodijkshoorn?

Dat had ik mijzelf al vaak afgevraagd, meestal in de pisbak, naast andere mannen zoals theovanvuren en sjaakdewitte. Waarom nicodijkshoorn? Aan het graf van een vriend en voor de pisbak heb je dat soort diepe inzichten.

Tot je uitdruppelt of voorover in de kuil lazert. Goed dat ze me er bij RTL weer eens aan herinnerden. Waarom in godsnaam nicodijkshoorn?

Vaste rubriek

Een vaste commerciële rubriek, met elke week “het product of artikel van de week” bij nicodijkshoorn, wat voor een hip en geil media-ideetje was dat dan niet? Ik zag het mij wel doen, als nicodijkshoorn zijnde.

Een buitenkansje, zo moest ik het maar zien. Ik lachend in beeld met een oude naaimachine, en dan iets zeggen, op die typische nicodijkshoorn manier. “nicodijkshoorn zegt: naaimachines, als je van naaimachines houdt.”

Bakker

Er brak een heel nieuwe leven voor mij aan. Wat had ik in godsnaam tot nu toe zitten rommelen. Al die keren dat ik had zitten schrijven, had ik breakbumpers kunnen hebben. Dat ik er zelf niet op was gekomen. Bij de bakker staan, afrekenen en dan zeggen: tot zo, tot nicodijkshoorn.

Nu ik het oefende leek het zo logisch. Misschien ging ik het ook wel in DWDD doen, aan het eind van mijn gedichten. “Bedankt matthijsvannnieuwkerk, tot volgende week, tot nicodijkshoorn.”

Aan het eind van een liefdesnacht krabbend aan je zak de badkamer inlopen, dat kon, maar hoeveel mooier en romantischer was het niet, als je in de deuropening van de slaapkamer even stopte , je omdraaide en zei: “tot zo lieverd, tot nicodijkshoorn.”

Afspoelen

Billboarding, daar begon ik ook meteen mee. En wel nu, om precies te zijn. “Houd je van nicodijkshoorn, met zijn extra verrijkte vezels en vol met graan en ijzer en vind jij nicodijkshoorn gewoon helemaal toppiejoppiewoppie? Denk dan niet langer na. Word zelf ook een nicodijkshoorn. Omdat iedereen een nicodijkshoorn verdient. Even afspoelen na gebruik en klaar is je nicodijkshoorn.”

Deze column werd mede mogelijk gemaakt door nicodijkshoorn. Voor 1250 euro had hier jouw naam kunnen staan!

Tip de redactie