Twee derde werknemers is tevreden over arbodienst

Ruim twee derde van de werknemers is tevreden over het contact met de bedrijfsarts en de casemanager van een arbodienst in 2014.

Dat blijkt uit een steekproef van Gfk onder duizend werknemers.

Zij voelen zich serieus genomen, vinden dat afspraken nagekomen worden en dat er vertrouwelijk met de informatie wordt omgegaan. Werknemers vinden dat de afwikkeling van een ziekmelding goed ging en de moeite die ze er voor moeten doen. Zieke werknemers vinden ook dat de bedrijfsarts en de casemanager genoeg tijd voor hen had.

“We zijn blij met deze mooie cijfers, die zelfs een verbetering laten zien in vergelijking met 2013”, aldus Kick van der Pol, voorzitter van OVAL, de brancheorganisatie van arbodiensten.

De bedrijfsarts scoort op vrijwel elk punt hoger dan in 2013. Acht op de tien werknemers vindt hem of haar zeer vriendelijk. Ook vinden ze dat de arts de klachten serieus neemt en ze vinden de gemaakte afspraken duidelijk.

Lees meer over:
Tip de redactie