Smurfen moeten imago van Brussel verbeteren

Brussel zet de Smurfen in om het imago van de stad te verbeteren. De levensgrote stripfiguren gaan in tal van Europese steden optreden als ambassadeurs van de Belgische hoofdstad.

Het toerisme en de horeca in Brussel zijn de klap van de aanslagen van vorig jaar maart nog niet te boven. Reden voor de Brusselse regering de komende zes maanden een campagne te voeren in landen als Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje, Duitsland en Italië, maar ook in Vlaanderen en Wallonië.

De slogan van de vier miljoen euro kostende campagne is 'Where will Brussels take you?' Bekende Brusselaars als oud-wielrenner Eddy Merckx en voormalig voetballer Paul Van Himst werken eraan mee.

Eerder moest de slogan 'Sprout to be Brussels' het animo voor de stad al laten heropleven. Onder het motto 'Eigenzinnig fenomenaal' begon België onlangs een campagne met 99 redenen om het land te bezoeken.

Lees meer over:

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie