Overleg over schadevergoeding voor ramp cruiseschip

BERLIJN - Vertegenwoordigers van Costa Crociere, eigenaar van de Costa Concordia, hebben donderdag overleg gevoerd met consumentenorganisatie Assoutenti over een schadevergoeding voor ruim 3200 opvarenden.

In de schadevergoeding zijn de kosten van het ticket opgenomen, kosten die gemaakt moesten worden om thuis te komen, de kosten voor alle spullen die verloren zijn gegaan en schade en trauma's als gevolg van de geruïneerde vakantie.

De schadevergoeding is bedoeld voor de opvarenden die niet gewond raakten toen het schip op een rots voer en kapseisde.

Volgens een woordvoerder van Assoutenti wordt er overlegd over de hoogte van het bedrag van de schadevergoeding. "Elke passagier kan besluiten of dit voorstel bevredigend is. Als het voorstel niet bevredigend is, dan staat het ze vrij om te reageren via een advocaat."

Apart voorstel

Voor de honderden bemanningsleden en de ongeveer honderd personen die verwondingen opliepen of nabestaanden van personen die omkwamen geldt de schadevergoeding niet. Er wordt voor hen gewerkt aan een apart voorstel.

Lees meer over:
Tip de redactie