Promofilmpje Breda half miljoen keer vertoond in minder dan een week

Het Engelstalig becommentarieerde promotiefilmpje voor Breda dat de gemeente afgelopen week op Facebook lanceerde is inmiddels meer dan een half miljoen keer vertoond.

Meer dan 9200 mensen namen de moeite het te delen op hun Timeline, ruim elfhonderd personen tagden vrienden, bekenden en familie in de reacties.

"We zijn overweldigd door de vele positieve reacties op de film", aldus een woordvoerder van de gemeente. "Het spreekt de gemeenschappelijke trots van Bredanaars op hun stad aan", constateert hij.

Internationale ambities

Breda heeft de film laten maken voor internationale bedrijven en personen die zich in Breda willen vestigen, geeft de woordvoerder aan. "Dit is een eerste stap in het versterken van onze internationale ambities en acquisitie buiten onze landsgrenzen."

De timing van de film lijkt willekeurig gekozen, maar de behoefte was er nu, geeft Marcelle den Hooglander van de BrIM - de feitelijke opdrachtgever - aan. "We hadden echt gebrek aan Engelstalig materiaal en we wilden niet langer wachten, dit hadden we nu nodig."

De film wordt door veel trotse Bredanaars gedeeld, maar ook door marktpartijen, constateert Den Hooglander. "Makelaarskantoren en de BOM en Rewin gebruiken hem. We hebben elkaar hard nodig bij internationale acquisitie."  

Dat Breda bezig is met het verhaal van Breda, is ook geen bezwaar, geeft de woordvoerder aan. "Na vaststelling van het Verhaal van Breda en onze internationale ambities kan dit filmpje worden aangepast. Voor nu geeft het een goed beeld van Breda en heten we op deze manier iedereen van harte welkom in de stad."

Bekijk het filmpje

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op 
Tip de redactie