House of DJ’s wil wereldwijd cafés naar voorbeeld Hard Rock Café

House of DJ’s (HOD) wil een franchiseformule ontwikkelen voor een House of DJ’s Café. Volgens initiatiefnemer Arnold van der Leden is er al concrete belangstelling.

De eerste cafés zouden komend jaar al moeten openen. "We hebben al gesprekken", aldus Van der Leden. De cafés zouden net als Hard Rock Café voor rockmuziek is een podium moeten bieden aan dance. "Het is een mini experience en bovendien is het meteen een marketing instrument voor House of DJ’s."

Het café zou volgens Van der Leden een ‘state of the art’ interieur moeten krijgen. Dutch Dance zou daarmee in het buitenland nog meer voet aan de grond moeten krijgen. "In Breda wordt het café onderdeel van House of DJ’s."

Experience Centre

Een andere pijler is het Experience Centre, waar bezoekers meegenomen worden in het leven van een dj en waarbij beleving voorop staat. Dat zou jaarlijks goed moeten zijn voor meer dan tweehonderdduizend bezoekers. Daarnaast krijgen opleidingen een plaats in HOD. De Rockacademie heeft al aangegeven te willen participeren met een danceopleiding.

Vierde pijler is de online community, waarin dj’s met elkaar kennis kunnen uitwisselen. Ook in HOD zou daar plaats voor moeten zijn. "Vooral voor opkomende dj’s is dat mooi", geeft Sjoerd IJpelaar - DJ Suyano - aan. "Zij kunnen daar samenwerken en mensen tegenkomen."

House of DJ’s kondigde woensdag aan dat Tiësto ambassadeur wordt van het initiatief. De wereldberoemde dj uit Breda zou bovendien bereid zijn te investeren.

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op:
Tip de redactie