Transfer communicatiemanager NAC naar FC Utrecht

Communicatiemanager Perry Hendriks verlaat na vier jaar NAC. Hij gaat per 1 juli aan de slag bij FC Utrecht. Hendriks wordt daar Manager Marketing & Media. Wie Hendriks opvolgt bij NAC is nog niet bekend.

“Ik weet het pas twee dagen”, laat algemeen directeur Justin Goetzee weten. “Er zijn twee scenario’s de bestaande mensen een kans geven of op zoek gaan naar  een vervanger van Perry. Daar ga ik over nadenken.”

Goetzee noemt het een aderlating voor NAC. “Perry was heel breed, strategisch sterk, goed in persoonlijke communicatie en heel creatief in acties naar publiek en sponsors.”

Hendriks verlaat Breda met pijn in het hart. “Ik zal de dynamiek in het Bredase enorm missen. Wat de collega’s dit jaar voor elkaar hebben gebokst in Breda tart alle wetten van wat mogelijk is. Het is jammer dat dit niet op het veld is beloond met een promotie. Ik heb er een rotsvast vertrouwen in dat dit onder de huidige leiding uiteindelijk lukt.”

Communicatieman Hendriks kwam vier jaar geleden in het spoor van directeur Stefaan Eskes naar Breda. Beiden kenden elkaar uit de wereld van het American Football. Eskes verbleef slechts kort in Breda. Hendriks bleef, al kon ook hij in de beginperiode op scepsis van publiek en een deel van de pers rekenen.

“Als je ziet hoe hij daarmee om is gegaan en op welke manier hij zich heeft ontwikkeld, dan kun je daar alleen maar veel respect voor hebben”, aldus Goetzee. “Perry heeft zich als buitenstaander de cultuur van NAC eigen gemaakt. Dat is knap, want dat is echt en niet gemaakt.”

Naast aanspreekpunt voor de pers, was Hendriks verantwoordelijk voor verschillende publiekscampagnes, zoals de jacuzzi aan de rand van het veld. Beelden daarvan gingen de hele wereld over.  Ook was hij verantwoordelijk voor campagnes als ’40 jaar Avondje NAC’ en de seizoenkaart met de beeltenis van Heintje van Poppel.

Volgens Hendriks was een kwestie van het vertellen van het verhaal van NAC. “Dit is een club die zijn gelijke niet kent. Het enige dat ik daarvoor heb hoeven doen is uitvergroten hoeveel invloed de supporters op deze club hebben en hoe de club daardoor in heel West-Brabant leeft.”

De vertrekkend communicatiemanager wijst erop dat in de afgelopen seizoenen de tevredenheid over de communicatie is toegenomen. NAC ging van een 6,5 gemiddeld als communicatiecijfer naar een 8,2. Hendriks: “En ik ben ervan overtuigd dat de mensen die het werk van de afgelopen jaren voortzetten ervoor zorgen dat dit cijfer zo blijft.”

Al vertrekt hij met pijn in het hart, hij ziet uit naar de werkzaamheden bij FC Utrecht, dat hem benaderde om op dezelfde manier als in Breda het communicatie- en marketingbeleid vorm te geven. “Het is een mooie uitdaging om weer op eredivisie-niveau aan de slag te gaan en FC Utrecht na een fantastisch seizoen verder op de kaart te zetten.”

Goetzee ziet het als een compliment voor NAC dat Hendriks is gevraagd door Utrecht. “We zijn trots op de transfer van Seuntjens, maar ook zeker op de stap die Perry maakt. Dat geeft aan dat NAC een organisatie is waarin je je goed kunt ontwikkelen. Het is zeker ook een compliment aan hem.”

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op:
Tip de redactie