'Gastvrijheid begint al bij binnenkomst in de stad'

Gastvrijheid. Het klinkt vanzelfsprekend, maar is het niet. De Breda Pluim, de prijs voor de gastvrijheid van ondernemers binnen de Bredase binnenstad, toont aan dat je er als ondernemer én als stad het verschil mee kunt maken. 

“Je kunt hiermee laten zien hoe goed ondernemers met elkaar bezig zijn”, geeft centrummanager Annemiek Verstappen aan.

“De klant is koning, meer dan koning en die wil gewoon leuk ontvangen worden”, aldus Verstappen. Dat gaf wethouder Boaz Adank ook al aan. “Het begint al hoe je Breda binnenkomt, maar ook hoe je de stad weer uitkomt als je weggaat. Als dat drie kwartier duurt, is het niet goed.”

Verstappen geeft ook aan dat gastvrijheid verder gaat dan de drempel van de ondernemer. “Ik ben bezig met parkeren. Hoe kun je parkeren tot iets leuks maken, niet tot een vervelende bijkomstigheid waar mensen geld aan kwijt zijn, maar iets dat op een hele leuke manier gepresenteerd wordt.”

Verstappen geeft aan dat Breda veel pluspunten zichzelf heeft, maar herkent ook wel dat dit nog onvoldoende wordt uitgedragen. “Daarom hebben ze mij aangesteld. Je moet wel iets gaan doen, alle andere steden in Brabant zijn bezig, die profileren zich. Waarom zou je naar Breda gaan? Dat moet je vertellen. Wat is ons verhaal? Dat moeten we zien te pakken en dat naar buiten te brengen. Dan denk ik dat het helemaal goed komt.”

Lees de verhalen van winnaars Dokter Worst en Fem Women's Wear

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op 
Tip de redactie